Bergville, bij de Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu Bergville, bij de Drakensbergen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Bergville, bij de Drakensbergen

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

21 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Bergville

In St. Lucia een game-drive gemaakt naar Umfolozi Park. We hadden een dagtrip, met ontbijt en lunch. Doorgaans ben je dan terug rond 15:00, wij waren pas om 18:15 terug. Maar wat was het weer een succes. We gingen met z'n 7-en. Eerst was het een klein uurtje rijden naar het park. Daar zagen we al snel leeuwen, dus lekker kijken. Verder gereden en getrakteerd op nog meer wild. Toen we eindelijk maar de ontbijtplek reden (we waren immers al om 5:15 opgestaan en inmiddels liep het tegen 9-en), bleek deze bezet te zijn door twee olifanten. Wederom heerlijk genoten van het uitzicht, en het werd nog even spannend toen de olifant wel heel dichtbij kwam. Voor het ontbijt moesten we uitwijken naar een ander plekje, maar zeker niet minder mooi. Bovendien hadden we nu toiletten tot onze beschikking. Het ontbijt bestond uit broodjes, yoghurt, appels, muffins en koffie en thee. Prima geregeld zo in de bush. Na het ontbijt verde het park in gereden. Omdat ik graag wilde honden wilde zien, gingen we een deel van het park in waar de gids niet zo vaak komt. Vandaar ook de late terugkomst. We zagen helaas geen wilde honden, al had iemand anders ze wel gespot, en zijn camera ging dan ook rond in onze jeep om een beetje mee te genieten van het spectakel. Wel zagen we ontzettend veel leeuwen, olifanten en neushoorns. De gazellesoorten die we in Kruger zo vaak zagen, zagen we hier juist weer veel minder.
Om 16:00 gingen we eindelijk lunchen. Het was een heuse braai!!! Terplekke werden de lapjes koe gemarineerd en braadden we worsten op de bbq. Er waren salades en broodjes. Sapje erbij,......heerlijk! Na de braai toch maar richting uitgang, want het park sluit om 18:00. We waren een half uurtje daarvoor bij de gate. Al met al gingen we weg in het donker en kwamen we in het donker weer terug. Letterlijk, want in St. Lucia was de stroom uitgevallen. Geen water, geen stroom, welkom in Afrika.
Wij hoefden niet meer echt te eten, dus gingen we met z'n allen een koffie, thee of ijsje scoren in het dorp. Maar zonder stroom en zonder water ging dat helaas niet meer lukken. Gelukkig hadden we in het hotel nog cola, wijn en chips, dus werd het evengoed een gezellig avondje.
Gisteren naar Bergville gereden, vlakbij de Drakensbergen. Wat een mooie plek en een fijne kamer, in vergelijking tot de twee nachten hiervoor. Het buffet was ook super uitgebreid en heerlijk, dus alles prima voor elkaar.
Vandaag ging de groep naar het vlakbij gelegen natuurreservaat voor een wandeling naar de rotstekeningenvan de San. Ik heb ze al gezien, Marja nog niet, maar evengoed besloten om een dagje rust te pakken en niet mee te gaan. Zitten nu hier heerlijk te genieten, zo even vogeltjes kijken en eindelijk weer een WiFi-verbinding, nu alle WiFi-verslaafden uit de groep aan de wandel zijn. Morgen rijden we door naar Lesotho, het echte Afrika. Ben benieuwd wat we daar zullen beleven. Helaas zijn de game-drivers nu voorbij, maar wat zijn we verwend!

• 21 Juli 2015 - 21:04

Wil:

Hoi meisjes.

Top top wat jullie meemaken,ik ben wel weer benieuwd naar het echte Afrika,zoals je schreef,veel plezier nog xxx