aangekomen in Graaff-Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu aangekomen in Graaff-Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu

aangekomen in Graaff-Reinet

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Weer een paar dagen verder op de route, en er is weer WiFi. De afgelopen twee dagen stonden in het teken van een bezoek aan Lesotho, een land op de toppen van de Drakensbergen, iets groter dan Nederland, en volledig omsloten door Zuid-Afrika. Het zou het "echte" Afrika zijn volgens Peter, en hij had wel een beetje gelijk. Tenminste voor het gedeelte dat we in deze korte tijd hebben gezien. We verbleven in Malealea, in de ecolodge aldaar. Mooie plek, prima onderkomen. We werden de eerste avond verblijd met een optreden van een lokaal koor en een band. Vooral de band was erg leuk om naar te kijken en luisteren. De volgende ochtend zouden wij een eigen plan trekken (beetje wandelen door de omliggende bergen) en 's middags een tocht maken met gids door het dorpje. Helaas gooide het weer voor het eerst deze reis roet in het eten. Het regende pijpenstelen, en het leek nog niet echt op te houden. De ochtend spendeerden we dus noodgedwongen in de coffeeshop, waar we een spelletje deden. Verder nog lezen en onder de dekens kruipen tegen de kou, want koud is het hier zeker. 'S Middags nam de regen af en konden we het dorpentochtje gewoon doen. Leuk en leerzaam. Aan de andere kant van de berg ligt sneeuw, .....viel het bij ons nog wel mee.
Vandaag wakker geworden met dichte mist. We moesten al vroeg vertrekken, dus 6:00 zaten we aan het ontbijt. De middenweg was nog aardig te doen en zonder problemen bereikten we de asfaltweg en konden we in rap tempo verder. Ondanks de mist kwamen we zeer op tijd aan in Graaff Reinet. Mooie plaats, veel koloniale gebouwen. Hier hebben we al een tochtje gemaakt naar de Vallei van de Verlatenheid. Mooie plek, mooi uitzicht. Daarna samen met Martijn en restaurantje opgezocht in het pikkedonker, want voor de zoveelste keer is de stroom uitgevallen. Gelukkig ging de stroom om 19:00 weer aan en was er eten en het was nog superlekker ook. Lamskoteletten: de lammeren grazen hier kruiden i.p.v. Gras, en dat proef je terug in het vlees. Marja had vandaag ook eens wat anders dan ei of pasta.
Morgen starten we de dag eens rustig aan. We gaan niet mee naar de Township, en mogen ons tot 13:00 lekker zelf vermaken in het stadje. Daarna rijden we door naar Oudtshoorn.

• 24 Juli 2015 - 21:23

Wil:

Hallo meisjes

Weer genoten van jullie bericht en van de foto's ,op deze manier ben ik er een beetje bij

• 26 Juli 2015 - 12:30

Roland:

Leuk leuk, mooie avonturen en nieuwe indrukken. Top!