Cape Town - Reisverslag uit Gardens, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Gardens, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Martine

30 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Gardens

Na het walvisspotten in Plettenberg Baai zijn we naar het Tsitsikama NP gereden. Hier zagen we meteen alweer walvissen! Wel verder op zee, maar toch.... We dronken even lekker een drankje op t terras in een heerlijk zonnetje en daarna maakten er het niet al te lange wandelingetje (maar evengoed met vele trappen) naar de hangbruggen. We hadden daarna niet zo veel zin meer om naar de top te klimmen, dus genoten we van het uitzicht, maakten een paar mooie plaatjes, en liepen weer terug om op het terras te lunchen. Na de lunch was het nog maar eventjes voordat we weer terugreden naar Plet.
Terug in Plet hadden wij totaal geen honger meer en ook eigenlijk geen zin om nog een keer uit eten te gaan, dus haalden wij een broodje in de supermarkt en aten dat lekker samen op onze hotelkamer.
De volgende dag vertrokken we naar Kaapstad. We stopten een aantal keer voor een koffie of voor lunch. In Stellenbosch hadden we 1,5 uur om rond te kijken. Helaas was het weer nogal somber en doken we na een paar souvenirzaakjes een heel leuk koffietentje in. Prima plekje om even te genieten van onze rust. In Kaapstad gezellig met een aantal uit eten gegaan.
Vandaag al op tijd uit de veren na een niet zo geweldige nacht. We maakten vandaag de Kaap-tour, naar het Kaap-schiereiland, met de Kaappunt en Kaap de Goede Hoop. Voor mij niet nieuw, maar nog steeds erg indrukwekkend. Bij Boulders Beach was heel duidelijk het verschil te zien met tien jaar geleden. Liepen we toen nog tussen de pinguïns, met een klein toegangshekje als enige scheiding met de weg, nu was het een waar toeristenoord, met toegangspoorten, wandelpaden en een overduidelijke scheiding tussen mens en dier. Jammer, beetje een domper op de mooie dag. Vervolgens door naar een wijnboerderij, waar Marja deelnam aan een veel te korte en niet zo interessante wijnproeftoer. Maar goed, niet alles kan een succes zijn. Nu in de startblokken voor onze afscheidsmaaltijd. Morgen laatste dag in SA.

• 30 Juli 2015 - 23:53

Anna En Siem:

Nog even genieten van jullie verblijf. Ging toch wel weer erg hard. Tot zaterdag drie uur. Groetjes Siem en Annemieke

• 31 Juli 2015 - 10:11

Wil:

Hoi meisjes,het zifter bijna weer op,wat gaat het snel zeg,nog een leuke laatste dag ,en een zeer fijne goede terugvlucht.xxxx