Luieren in Nas, By Kirkby - Reisverslag uit Avesta, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu Luieren in Nas, By Kirkby - Reisverslag uit Avesta, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Luieren in Nas, By Kirkby

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

26 Juli 2016 | Zweden, Avesta

Vandaag werd ik alweer om 5:00 wakker, vervolgens om 6:00 en toen ik om 7:00 echt nodig naar het toilet moest, besloot ik er maar uit te blijven en een rondje te gaan rennen. Helaas werd het wel een heel kort rondje, want ondanks het zorgvuldige rekken en strekken voor- en achteraf, heb ik toch weer last van een terugkerenende kuitblessure. Dus na zo'n 1,7km omgekeerd en teruggerend.
Het was een druilerige dag. Veel bewolking, wat op zich prima zou zijn geweest voor een lekkere wandeling. Maar helaas viel er ook af en toe een bui naar beneden, en dan bedoel ik zo'n direct-tot-op-je-onderbroek-nat-bui. Niet echt uitnodigend om een rondje in de natuur te doen.
Na nog wat extra slaap, lekker lezen en lummelen, zijn we voor de nodige boodschappen naar Avesta gereden. Hier wilden we lunchen, maar we stopten eerst bij een outlet-shop met outdoor- en sportkleding en daarna hadden we eigenlijk zo'n honger dat we wel direct wilden eten. Er was een zelfbedieningsrestaurant, maar daar konden we absoluut geen wijs uit. Bovendien leek het wel of ze bij elke maaltijd aardappelpuree serveerden, en daar zaten we niet echt op te wachten. Het steekhoudend was ook niet echt een optie, dus besloten we om toch maar de Burger King in te gaan. Nog geen 5 minuten binnen, viel er weer een enorme regenbui omlaag, waarna het parkeervak achter ons echt totaal blank was komen te staan. Pffff,.....gelukkig stonden we net niet op dat plekje.
Na de Burger King even in een winkel gekeken, een soort Action maar dan echt veel groter. We keken meteen even voor een tent, want die van ons heeft last van een gebroken stok, die we provisorisch hebben gerepareerd. We konden er niet echt slagen, dus reden we door naar het centrum van Avesta, waar een parkeerticket alleen met de creditcard betaald kon worden. Dus betalen we warschijnlijk het zesvoudige aan provisiekosten ten opzichte van het kaartje zelf. Nou ja, dat moet dan maar.
We vonden al snel een Intersport, waar we in ieder geval een nieuw besteksetje vonden, want we zijn een mesje bij de afwas kwijt geraakt. Verder hadden ze wel wat tenten, maar niet veel, en we dachten dat de nood nog niet zo hoog was. We zouden in Nederland wel weer eens kijken in de uitverkoop..... Verder in het winkelcentrum was niet zo heel veel te zien, maar omdat het weer enorm was gaan regenen buiten besloten we toch maar de H&M in te gaan. Het bleek de afdeling H&M Home te zijn. Nooit geweten dat het bestond, maar dat was wel een leuke afdeling. Om de tijd te drukken ook maar even op de kledingafdeling gekeken, waar Marja een leuke broek vond, die haar prima stond en die mij natuurlijk weer totaal niet paste. Niet dat dat zo erg was natuurlijk, want daarvoor kwamen we niet naar Zweden.
Op de terugweg even boodschappen gedaan en toen terug naar de camping gereden. De wandeltocht van vandaag slaan we gezien het weer maar over. Het is jammer, maar er komen vast nog wel meer momenten aan om de benen te strekken.
Terug op de camping bleek de tentstok helemaal doorgebroken, dus de nood is nu wel hoog om een nieuwe tent te regelen. De stok tapen is namelijk geen optie meer, die hebben we al gehad. Dus heeft Marja op internet gezocht naar mogelijke outdoor-shops, al blijken die niet zo makkelijk te vinden. En je zou toch denken, in een outdoor-land als Zweden moeten die toch makkelijk te vinden zijn. Nou, niet dus. Gelukkig zitten er volgens de campingeigenaar in Borlange twee concurrerende winkels bij elkaar, die beiden tenten aanbieden. Op hetzelfde industrieterrein bevindt zich ook nog eens de Intersport, dus moet het wel gaan lukken om een tent te vinden. Dat slaapt vannacht toch wat rustiger.
We aten vandaag pannenkoeken. Met ons bakplaatje ging dat wonderwel goed, en hebben we eigenlijk best lekker gegeten. Nu even genieten van een kopje thee en nog een goed boek of een spelletje. Morgen hebben we geen haast, de winkels gaan pas om 10:00 open, en aangezien het maar een uurtje rijden is naar Borlange, hoeven we niet voor 9:00 te vertrekken.