Kwai Kwai - dorpenbezoek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Boer - WaarBenJij.nu Kwai Kwai - dorpenbezoek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Kwai Kwai - dorpenbezoek

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

12 Augustus 2018 | Suriname, Paramaribo

Vandaag stond in het teken van een dorpswandeling. We vertrokken na een rustige start om 9:15, tenminste, dat was de planning. Die werd al bijgesteld naar 9:30, en uiteindelijk werd het 9:55 eer we vertrokken. We gingen met de korjaal een stukje stroomafwaarts. Het was een heel mooi tochtje, met hier en daar een klein stroomversnellinkje. In de korjaal was het lekker vertoeven, met de wind door de haren, maar eenmaal aangekomen bij het eerste dorpje, bleek het toch echt heel erg warm. Het zweet brak ons dan ook direct uit. We zagen iemand die een mand vlocht, en een vrouw was bezig met noten kraken. Deze worden vervolgens gedroogd, gebrand (wat een andere vrouw deed), gekookt en er wordt dan olie van gemaakt. We wilden naar een souvernirwinkel, maar die was dicht, dus liepen we verder via een ander dorp naar de rivier, waar onze korjaal weer op ons lag te wachten. We voeren terug, wederom een prachtige rit, die wat mij betreft vandaag wel lange had mogen duren.
Terug bij de “Lodge” ging Marja even zwemmen, en ik bleef even lezen tot de lunch van rijst met bruine bonen. Nootje kwam met een hengel aanzetten, dus ben ik uiteindelijk een behoorlijke tijd aan het vissen geweest. Vandaag had ik “talent” (of geluk, net hoe je t bekijkt) en ving ik aardig wat visjes. Geen grote, maar deze worden weer gebruikt om later vandaag piranha’s te vangen. Na het lange vissen nog even het water ingesprongen, met Marja en meteen twee shirtjes “gewassen”, zodat ze weer een beetje fris zijn.
Na het badderen maar weer een lange broek aan, om de zon te weren, want mijn knieën zijn nog aardig verbrand van gisteren. Mijn armen doen inmiddels ook mee, dus de komende dagen is het oppassen geblazen.
Na het typen van dit verslag gaan we denk ik nog even piranha’s vissen. Niet op de boot, zoals we dachten, maar gewoon vanaf de kant verderop op het eiland. Ik ben benieuwd.....

  • 13 Augustus 2018 - 12:23

    Roland:

    Die zon, dat blijft een lastige he. Enjoy your trip!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Welkom op mijn reispagina! Hier zal ik af en toe een verslag posten van onze reisavonturen. Ik hoop dat je het met plezier zult lezen.

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 21175

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Duitsland, Polen en wat nog meer?

07 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Suriname 2018

20 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Denemarken, Zweden en Noorwegen

12 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid-Afrika: van Jo'burg naar Kaapstad

Landen bezocht: