Van Isadou naar Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Boer - WaarBenJij.nu Van Isadou naar Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Van Isadou naar Brownsberg

Blijf op de hoogte en volg Martine

16 Augustus 2018 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend werden we vrij laat wakker. Ik al om 6:05, toen was Marja nog in diepe rust. Ik ging eerst even kijken of de WiFi het nu deed, zodat ik het verslag van gisteren kon uploaden, maar vergeefs. We doen het dus gewoon nog even zonder.
Om 8:00 gingen we ontbijten, en we zouden om 9:30 vertrekken. Toen wij onze tassen gereed hadden staan, zagen we Nootje die op zoek was naar de luiaard van het eiland. We hielpen dus maar even mee, al konden we niets vinden. Ik zag een termietennest met witte stippen, en toen ik dat aan Nootje meldde, ging hij toch maar even mee om te kijken. Het bleek inderdaad een termietennest, maar in een boom even verderop zag hij eindelijk de luiaard! Had ik ‘m toch een beetje op het goede spoor gebracht....
Door de luiaard vertrokken we iets later dan gepland. In Atjoni stond de bus al klaar en konden we vertrekken om twee uurtjes later even de nodige boodschapjes te doen in de supermarkt. Van daaruit gingen we het laatste stuk doen richting Brownsberg Park. Het was een spannende weg, met veel gaten en kuilen. Het vergde weer de nodige stuurmanskunsten, maar de chauffeurs hier weten er wel raad mee. Zonder ongelukken kwamen we aan in het park, waar we een groepshuis kregen toegewezen, met allemaal aparte kamers. Toch geen slaapzaal, gelukkig.... Er zit een keukentje in, waar we zelf koffie en thee kunnen zetten, want dat hebben we meegenomen, het eten doen we in het “restaurant”.
Na de weer erg late lunch hadden we nog even een uurtje voor onszelf, waarin de meesten in een diepe slaap sukkelden, en wij ook. Om half vijf werden we verzameld voor de wandeling naar het uitzichtpunt met uitzicht op het Brokopondo-stuwmeer. Al vrij snel in het begin zag ik iets bewegen in een boom verderop, en ik wist zeker dat het iets groots moest zijn. Terwijl de rest verder liep, bleef ik nog even kijken, en jawel, een aap,....en nog een, en nog een. Er kwamen meerdere brulapen tevoorschijn, waaronder een paar met een kleintje op de rug. We hadden er mooi zicht op!
Het uitzicht vanaf het uitkijkpunt was inderdaad wel mooi. Daarna weer terug naar beneden, waar we nog een opgerolde groene boomboa zagen, en een eekhoornkoekoek. Leuk, stiekem zien we best veel dieren, al lijkt het niet altijd zo. We hebben even zitten genieten van het mooie plekje, waarna ik onder het genot van een kop thee mijn verslag ben gaan typen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Welkom op mijn reispagina! Hier zal ik af en toe een verslag posten van onze reisavonturen. Ik hoop dat je het met plezier zult lezen.

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 21137

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Duitsland, Polen en wat nog meer?

07 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Suriname 2018

20 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Denemarken, Zweden en Noorwegen

12 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid-Afrika: van Jo'burg naar Kaapstad

Landen bezocht: