Aangekomen in St.Lucia - Reisverslag uit Umfolozi, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu Aangekomen in St.Lucia - Reisverslag uit Umfolozi, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in St.Lucia

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

18 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Umfolozi

Poging nummer 2 voor dit verslag:
Na Pretoria zijn we doorgereden naar Shalati Lodge. Shalati ligt direct naast het Kruger Park en er zijn dus dezelfde dieren te vinden. We verbleven hier als enige groep, dus heel luxe. We maakten in de niet zo heel vroege morgen een game-walk en zagen onze eerste olifanten. Verder stonden we oog in oog met o.a. hippo, nyala, waterbok, bosbok, impala, gieren en een visarend. Bijzonder weer om mee te maken. In de late middag en vroege avond maakten we een game-drive. Hierbij hadden we het enorme geluk een luipaard te zien! Hij lag vlak bij onze jeep op een zandpaadje, waar we eigenlijk niet hoorden te komen. Bijna zagen we leeuwen, maar die konden we helaas niet bereiken omdat de kuil in de weg te diep was. Wel nog twee hyena's en buffels, dus eigenlijk kon onze dag niet stuk.
De dag erna vertrokken we op een lange game-drive richting het uiterste puntje van het Kruger Park. We zagen hier heel in de verte neushoorns. Zelfs met de verrekijker had je wat fantasie nodig, maar toch..... Onze gids zag ze met het blote oog! Verder zagen we leeuwen, waarvan één leeuwin er plezier in had om een hippo lastig te vallen. Heel bijzonder en spectaculair. Verder nog ladingen olifanten en giraffen en over de kudu's konden we struikelen.....
We verbleven op een prachtplek aan de olifants rivier, met schitterend uitzicht. De volgende dag weer vroeg vertrokken richting Swaziland. We hadden volgens reisleider Peter geen tijd om voor alle dieren te stoppen. De enige uitzonderingen zouden zijn ijsberen en olifanten die een dansje deden. Gelukkig was de hyena net zo bijzonder en stopten we toch even voor het maken van een foto. Dit gebeurde ook met het zien van kudu (die we de dag ervoor nog helemaal niet hadden gezien........ Haha). Al met al werd er genoeg gestopt. We zagen nog neushoorns van heel dichtbij, dus de big five was echt helemaal rond. Bij de Lodge waar we zouden ontbijten lag een buffel tegen het hek aan, vlak naast de ingang. Hij was gedood door de leeuwen die aan de overkant van de weg lagen toe te kijken hoe de rangers het beest met een ijzerdraadje naar een veiliger plek probeerden te slepen. Dit bekeken wij natuurlijk van lekker dichtbij. Leuk om te zien.
In Swaziland overnachtten we in traditionele (maar sterk vergrootte en gemoderniseerde) bee-hives. Leuk. Hier hadden we een dagje rust en konden we uitslapen en maakten we een wandeling tussen de "wilde" beesten.
Vandaag Swaziland weer verlaten en terug in Zuid-Afrika. We zijn na een niet al te lange rit aangekomen in St. Lucia, waar wel WiFi is, maar niet altijd optimaal werkend, zodat ik dit verslag nogmaals zit te typen. Ik hoop dat het deze keer wel aan komt. Wanneer er weer nieuws is en wij bereik hebben, melden wij ons weer. In ieder geval is het volop genieten hier!

• 18 Juli 2015 - 19:11

Wil:

Hoi meisjes

Wat kijk ik uit naar jullie leuke berichten,op deze manier maak ook ik jullie vakantie mee,heerlijk genieten van al het moois,ik hoop op snel weer WiFi.xxx

• 18 Juli 2015 - 21:18

Annemieke:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier verder!