Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

De vrije ochtend in Graaff-Reinet viel letterlijk in het water. Na een ietwat onrustige nacht waren we al vroeg wakker, maar het opstaan konden we uitstellen tot een uurtje of 8. We genoten van een heerlijke douche en brachten onze tassen naar de bus. Door de regen gingen we op zoek naar een geschikt plekje om te ontbijten, welke we vonden bij Polka restaurant, een gezellig restaurantje in modern Engelse stijl. Het ontbijt was op zich prima, maar het wilde niet zo smaken.
Na het ontbijt gingen we de stad ontdekken. Her en der zaten wat leuke, grappige winkeltjes verstopt. Overal zat een gesloten hek voor de deur, en moest je aanbellen om binnen te komen. Er was echter maar een klein deel van het stadje het bezichtigen waard en door de regen konden we er niet echt van genieten. Wel genoten we van een kopje koffie en milo, met een heerlijk appelkruimeltaartje. Om 13:00 verlieten we Graaff-Reinet en gingen we via Middelburg naar Oudtshoorn. Oudtshoorn is bekend vanwege de stuisvogelfok. Gisteren gingen we eerst naar de Zwartbergpas, met gids Roeland, die veel interessante dingen kon vertellen. We zagen nog grijze reebokken ook! Daarna gingen we naar de cango grotten, die echt wel de moeite van het bezoeken waard waren. Onze gids Le-Anne ging zelfs nog staan zingen, wat echt heel indrukwekkend was. Daarna verplaatsten we ons naar een struisvogelfarm waar we uitleg kregen over het fokproces en waar we met struisvogels konden knuffelen, alleen hebben wij daarvoor gepast, want ze zagen er niet echt appetijtelijk uit. We sloten de dag af met een struisvogelbiefstuk.
Vandaag rijden we door naar Plettenberg Bay, hopelijk gaan we daar walvissen zien.

• 27 Juli 2015 - 12:39

Wil:

Hoi meisjes,inderdaad jammer van de regen,dan kan je toch overal minder van genieten,niet te min beleven jullie leuke dingen,hier storm met veel regen,voor jullie een zaterdag komt de zon weer te voor schijn.geniet nog zoveel mogelijk,voor dat je het weet zitten jullie weer in het vliegtuig.xxx

• 27 Juli 2015 - 18:53

Dennis:

Hoi dames,

Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is het weer voorbij.