Rojle, Denemarken - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Martine Boer - WaarBenJij.nu Rojle, Denemarken - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Rojle, Denemarken

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

21 Juli 2016 | Denemarken, Middelfart

Gisteren na een heerlijke nachtrust rustig opgestaan, onze dingen gedaan en vertrokken rond 7:50. Siem was toch nog vroeg opgestaan om ons een goede reis te wensen. Dat werd gewaardeerd.
Ergens op de A7 kwamen we erachter dat we een redelijk essentieel bagagestuk zijn vergeten, namelijk de verrekijker. Dat wordt dus iets minder vogels spotten dan eigenlijk het plan was. Hopenlijk zien we ook zonder kijker een hoop mooie dingen.
We hielden bij de Duitse grens even een tank- en koffiestop, om daarna door te rijden tot even voor de Deense grens. Daar aten we onze zelfgesmeerde broodjes op en passeerden niet veel later zonder problemen de grens.
In Denemarken reden we door tot net over de brug naar het eiland Flyn. Hier gingen we op zoek naar de camping die we hadden uitgezocht. Dat ligt aan de rand van het ieniemienie-dorpje Rojle, vlakbij Middelfart. Na het opzetten van de tent zijn we met de auto naar Middelfart gereden om te eten en te pinnen. Heerlijk gegeten bij Papa's en daarna nog even gekeken aan de boulevard met uitzicht op de brug naar het vasteland.
Terug op de camping liepen we nog even het glibbererige paadje af naar het strandje. Daar liepen we via een ander paadje door naar een iets groter strandje, waar we genoten van het mooie uitzicht en de rust. Het vakantiegevoel kwam hier echt binnen! Via weer een ander pad liepen we terug naar het begin van de camping en zijn we bij ons tentje nog even gaan lezen onder het genot van een kopje thee. We hebben een plan gemaakt voor vandaag, doorrijden naar Ystad in Zweden, om daar het Zweedse "Stonehenge" te bezoeken.