Billingen/Skofte, Zweden - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu Billingen/Skofte, Zweden - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Billingen/Skofte, Zweden

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

24 Juli 2016 | Zweden, Skövde

Vanochtend was ik alweer om 6:00 klaarwakker, dus maar eruit gegaan en meteen een heerlijke douche genoten. Marja was inmiddels al druk bezig met de binnenrent en andere spullen opruimen, dus terwijl zij ging douchen, kon ik verder met alles afbreken, opruimen en ontbijt regelen. Na een ontbijtje naast een lege plek reden we om 7:50 weg uit Bolmen richting Skara. De aankomsttijden volgens de routeplanner was 10:30. Veel te vroeg natuurlijk, dus gingen we onderweg nog even een bakkies koffie doen. Bij Gudlem (???) of zoiets bekeken we een oude kloosterruine. Dit was wel een mooie plek. Het museumpje dat er ook was sloegen we maar over. NIet veel later stopten we bij een uitzichtpunt, waar in het voorjaar duizenden kraanvogels te zien zijn, die daar komen paren. Marja had namelijk weer een kraanvogel in het landschap gespot, maar eenmaal bij het uitzichtpunt zagen we er geen een meer. Er was een voormalig info-centrum, waar nog wel foldertjes verkrijgbaar waren, en daar zagen we dat het huidige info-centrum ten oosten van het meer lag. We besloten langs die kant omhoog te gaan, en niet in Skara, maar in Skofde een camping te zoeken. Na nog een korte lunchstop bij een klooster, waar we onze broodjes smeerden achter de auto, reden we door naar Skofde. De camping ligt bovenop een hoge heuvel. Evenals bij de andere campings tot nu toe geldt het principe: zoek maar een plaatsje. We staan op een open veld, en dat vinden we wel jammer. We hopen nog een camping tegen te komen waar we echt lekker tussen de bomen op ons eigen plekje kunnen staan.
Na het opzetten van de tent, want in sneltreinvaart gaat, gingen we naar het bezoekerscentrum. Een mooie plek, waar je mooi uitzicht hebt over het meer. Helaas ook hier geen kraanvogels gezien. We liepen er wat rond, bezochten alle uitkijkpunten, en maakten nog een kort wandelingetje. Daarna reden we terug naar Skovde waar we even de tent dicht deden, want het lijkt hier wel geregend te hebben, terwijl wij de hele tijd in de snikhete zon hebben gelopen. Daarna doorgereden naar Skovde, op zoek naar een restaurantje, waar we zijn aanbeland in het gezellige Pitcher's. Eet smakelijk!

  • 25 Juli 2016 - 14:39

    Buurvrouw:


    ..Wat leuk dat ik jullie reis kan volgen .ik gaf mezelf al een pluim dat ik het kon vindeJullie genieten vast heel erg. Ik odense zijn wij ook geweest.Hangen die portretten van Andersboven destratenen
    nogn ik weet nog dat in veel ramen van die mooie bolle ruiten zaten,is jullie dat ook opgevallen
    Er zitten wel wat fouten in mijn berichtje maar dat moeten jullie maar voor lief nemen De volgende keer zal ik beter m,n best doenmmooie tot,s. Geniet maar ledat doe ik ook
    Groetend buurvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Welkom op mijn reispagina! Hier zal ik af en toe een verslag posten van onze reisavonturen. Ik hoop dat je het met plezier zult lezen.

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 21325

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Duitsland, Polen en wat nog meer?

07 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Suriname 2018

20 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Denemarken, Zweden en Noorwegen

12 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid-Afrika: van Jo'burg naar Kaapstad

Landen bezocht: