Naar Sanok - Reisverslag uit Sanok, Polen van Martine Boer - WaarBenJij.nu Naar Sanok - Reisverslag uit Sanok, Polen van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Naar Sanok

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

26 Juli 2019 | Polen, Sanok

Aangezien sommige lezers de teksten nogal lang schijnen te vinden, zal ik onderaan dit verslag een korte versie weergeven (dus Siem, even scrollen naar beneden.

Dag 13:
Ondanks het geluid van het voorbij komende verkeer, hebben we allebei geslapen. Natuurlijk werd ik wel weer vroeg wakker, maar ik kon het rekken tot 7:00 voor ik uit bed kwam. Na het wassen en de tent opruimen liepen we samen naar de supermarkt, even verderop, aan de andere kant van de doorgaande weg. Daar broodjes gekocht, nog wat appelsap en uiteindelijk ook een tubetje “bros” gevonden, al zijn we er nog niet over uit dat dit hetzelfde is als dat van 7 jaar terug. Op de camping onze broodjes gegeten in de gezamenlijke ruimte en daarna de rekening van de camping betaald. Om de hoek meteen even getankt, en toen kon de reis echt beginnen. Het zou zo’n 2,5 uur rijden zijn, volgens Google.
De weg was wederom prachtig, al vond ik het vandaag lastig om van het uitzicht te genieten. Ik had al mijn aandacht nodig bij de weg. We reden veel door kleine dorpjes, en de wegen zijn er veelal slecht onderhouden. Daarnaast gaan we steeds meer de bergen in, dus veel bochten en stijgen en dalen. Een stukje van 5 minuten leken er soms wel 15, dus het schoot voor ons gevoel niet echt op. We waren dus blij toen we rond 12 uur op de camping aankwamen in een dorp zo’n 15km van Sanok. We moesten even zoeken naar de beheerder, maar vonden iemand in het restaurant, die overigens prima Engels sprak. Ook wel weer eens fijn.
Na het zoeken van een plaatsje en het opzetten van de tent, reden we naar de dichtstbijzijnde supermarkt, waar we gelukkig nog een paar broodjes vonden om te eten voor de lunch. Daarna was het tijd om even te relaxen. Lekker lezen, een dutje,....the usual.
Tegen vieren richting Sanok gereden. Daar moesten we nogal zoeken naar de juiste route, en toen we uiteindelijk in Sanok op de Rynek (marktplein) kwamen, hadden we nog 10 minuten voor het informatiebureau zou sluiten. Daar schoten we dus niet meteen iets mee op. Besloten dat we morgen een wandeling vanuit de stad zullen doen, en meteen zullen informeren bij de PTTK, die hoogstwaarschijnlijk beter op de hoogte zullen zijn van natuurwandelingen, gegidste tochten, en dergelijke. Misschien dat we ook nog even op zoek kunnen naar wat houten kerken, want daar staat deze regio (ook) om bekend.
We gingen nog even de kerk in om een kaarsje op te steken, en daarna streken we neer op een terras, waar de ober ons in zijn beste Engels uitlegde wat er op de menukaart te lezen was. Na een prima maaltijd zochten de de auto weer op, die we bij de Kaufmarkt hadden achtergelaten, een enorme supermarkt, waar we nog even wat kleine boodschappen haalden en daarna reden we terug naar de camping.
Na nog een drankje, wat lezen en kletsen was het weer tijd voor bed.

Korte versie: Vanuit Sandomierz richting Sanok gereden. Moeilijk, slecht onderhouden bergwegen. Wel mooi. Camping bereikt, ‘s avonds in Sanok gegeten.

  • 27 Juli 2019 - 05:20

    Wil:

    Hallo meiden.
    Ik kijk iedere dag uit naar jullie leuke berichten,jammer dus dat ik dit niet kan lezen,de vorige berichten laten duidelijk zien dat jullie genieten,dat vind ik het belangrijkste,meiden nog veel plezier.

  • 28 Juli 2019 - 06:12

    Siem:

    Die korte versie is we heel kort door de bocht.
    En daar heb je er een hoop van gemaakt in de bergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Welkom op mijn reispagina! Hier zal ik af en toe een verslag posten van onze reisavonturen. Ik hoop dat je het met plezier zult lezen.

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 21338

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Duitsland, Polen en wat nog meer?

07 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Suriname 2018

20 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Denemarken, Zweden en Noorwegen

12 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid-Afrika: van Jo'burg naar Kaapstad

Landen bezocht: