Dag twee in Bolmen - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu Dag twee in Bolmen - Reisverslag uit Ljungby, Zweden van Martine Boer - WaarBenJij.nu

Dag twee in Bolmen

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

23 Juli 2016 | Zweden, Ljungby

Vandaag is een dag van uitrusten! Bij allebei komt nu wel een beetje de vermoeidheid van het afgelopen schooljaar naar buiten. Vooral Marja heeft dan behoefte aan veel slapen en niks doen, dus dat is wat we het grootste deel van de ochtend hebben gedaan. Wie denkt dat we dus heerlijk hebben uitgeslapen heeft het mis! Om 6:00 was ik klaarwakker omdat ik naar het toilet moest, en ik besloot dat het wel een goed moment was om de hardloopschoenen aan te trekken. Ik dacht wel een aardig rondje op de kaart te hebben ontdekt, maar helaas bleek de kaart niet helemaal accuraat. Dus liep ik heen en na een heel stuk lopen, en een hert te hebben gezien, liep ik dezelfde weg weer terug. Veel heuvelachtig terrein, dus af en toe makkelijk omlaag en af en toe zwaar omhoog. Maar het was wel lekker!
Na een heerlijk warme douche lekker ontbeten en daarna in de ruststand. Beetje lezen, beetje spelletje doen, beetje slapen,.... En toen was het ineens 11:30 en waren de tenten rondom verdwenen!
Na de lunch gingen we nog even naar Ljungby om boodschappen te doen, want we weten niet of we op zondag nog geopende winkels. Gaan tegenkomen. We genoten van een kopje koffie/cola op een terrasje, en reden daarna weer terug om even kort te stoppen in een dorpje vlakbij, waar een strandje aan het meer was. Vervolgens op de camping onze route voor de komende dagen uitgestippeld. We willen morgen doorrijden naar Skara of Falkoping. Dit ligt vlakbij het natuurgebieden Hornborgasjon, waar in het voor- en najaar duizenden kraanvogels zijn te zien. Maar met een beetje geluk kunnen we ze nu ook nog zien, al zullen het er stukken minder zijn. Marja heeft er trouwens gisteren al twee gezien, de geluksvogel. Maar ja, ik mag weer een hert op mijn lijstje zetten.....
Na Hornborgasjon willen we verder naar het noorden trekken, naar de omgeving van Orebro, en dan naar Marja's jeugdherinneringen.... Dan via de omgeving van Torsby door naar Noorwegen. Maar goed, plannen kunnen verkeren....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Welkom op mijn reispagina! Hier zal ik af en toe een verslag posten van onze reisavonturen. Ik hoop dat je het met plezier zult lezen.

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 21179

Voorgaande reizen:

14 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Duitsland, Polen en wat nog meer?

07 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Suriname 2018

20 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Denemarken, Zweden en Noorwegen

12 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zuid-Afrika: van Jo'burg naar Kaapstad

Landen bezocht: